facebook_thumb

Mi lesz veled Facebook?

A kérdés csak költői, de az elmúlt évek növekedésével számos kérdés felmerült bennem a Facebookkal kapcsolatban. Most nem a Facebook sikerét fogjuk ki elemezni és nem is a közösségi hálózat végét jósoljuk meg a jövőre nézve, de sokakat érdekel a téma, hogy mi lesz a Facebookkal pár év múlva. Meghatározó szerepe lesz-e életünkben, és ha igen mennyire? Sokan, sokféleképpen látják a Facebookot pár év múlva.

Az átlag ember 2 óra 42 percet használja mobilját naponta

Kezdjük ott, hogy ez egy Egyesült Államikban történt felmérés tette közzé, de hogy hazánkban is hasonló adatot kapunk az nem épp elképzelhetetlen. Ez az érték januárban 4 perccel volt kevesebb. A következő diagram azt mutatja meg mire használjuk a mobilunkat. Persze az Android alapú eszközöket hozzá is vehettük volna a You Tube-hoz mivel egy tulajdonosa van. A játékok még mindig vezetnek. A 2013-as évhez képest a közösségi média felhasználása 24%-ról 28%-ra nőtt. Az alkalmazások tartották a 8% részesedésüket. Érdekes megfigyelni, hogy okos eszközünket nem is olyan okos dolgokra használjuk.

mobil_felhasznalas

Forrás: http://www.flurry.com/

Miközben más közösségi alkalmazások használata növekedett a Facebook az Instagrammal együtt megőrizte a vezető szerepét és a WhatsApp megvásárlásával bebetonozta pozícióját a listán. Így a Facebook nekiállhatott a jövő következő szórakoztató platformja után nézni és felvásárolta az Oculust. Miközben a Facebookben még rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik, megfelelő alapot biztosít a következő platform megvalósításához. És, hogy a Facebook sikere miben rejlik azt sokan vizsgálták már, mondjuk csak azt, hogy az emberi természetből.

Új kihívók a láthatáron

És habár úgy tűnik stabil a Google és Facebook pozíciója, az elmúlt években minden szegmensben új kihívóra találtak. Egymás után jelennek meg a hálózati alkalmazások közösségek, mint a Pinterest, Snapchat, Spotify és hasonlók. A előbbiek felhasználókat csábítanak el, amit eddig a felvásárlások és az online töltött idő még kiegyenlített. De lassan a felvásárlásokkal csak visszavásárolják a felhasználóikat és kérdés meddig éri ez meg.
Egyelőre a két nagy is csöndesen éldegél egymás mellett, de árgus szemekkel figyelik egymás munkáját, tevékenységét, valahogy nem szívesen bocsátkoznának konfliktusba egymással. Egyenlőre.

A Facebook temetése

Az elmúlt időszakban több jelentős média híresztelte a Facebook halálát, szerepének csökkenését, meg, hogy az ifjabb generáció elfordul tőle mert ciki. Mindez csak jóslat volt ami nem következett be, de inkább csak az irigység beszélhetett belőlük, vagy megfontolt üzleti érdek motiválta őket. Minden esetre pont az ellenkezője történt meg, igaz a felvásárlásai révén, de növekedni tudott a cég. A Egyesült Államokban is megerősítette pozícióját, ami a legfontosabb piacnak számít a bevételek tekintetében.

Reklámbevételek

Ez is egy kifejezetten érdekes és előrevetíti a változást, de jelenleg úgy tűnik, hogy a Facebook növeli bevételeit a többiek kárára. A táblázat az eltöltött idő százalékát és a reklám bevételek arányát mutatja. Ezen a téren a Google egyértelműen vezet mindenkihez képest nagy aránytalanságot mutatva használatának idejével. Kérdés, hogy más platformon, mennyivel hatásosabb eredményt lehetne elérni, mint a Google hálózatok használatával? És itt a Facebook előtt még elég nagy lehetőségek állhatnak.

mobil_reklambevetel

Vagyis el lehet mondani, hogy hatékonyabb hirdetési felületet jelenthet még mindig a Google-val szemben. Ezt a Facebook is érzi és kezdi átalakítani szolgáltatásait is, elkezd a reklámbevételekből jelentős bevételre szert tenni. Persze nehéz óvatosnak lenni, sok felhasználót veszthet a reklámok túlsúlya miatt is.

Reklámok célzása a Facebookon

A Facebook rendkívül jó médiafelületet biztosít a személyre szóló reklámüzenetek létrehozásához. Az alapján, hogy a felhasználó milyen oldalakat és tartalmat likeol könnyen meghatározható az érdeklődési kör, aminek megfelelő hirdetéseket jeleníthetünk meg az oldalán. Földrajzi célzással még tovább szűkíthető a kör, hogy a hirdetésünk a megfelelő embereket érje el. Habár a Google Adwordsben is van lehetőség a hirdetés célzására, de korántsem ilyen kifinomult, hatékonysággal. Nem is csoda, hogy a Google+ új lendülettel igyekszik jelentősebb tényezővé válni a piacon.
Ebből a szempontból az bizonyos, hogy Facebook reklámbevételei az elkövetkező időben jócskán növekedni fognak. A hirdetők jól felfogott érdeke a hirdetési pénzek hatékony elköltése.

 A Facebook jövője

Az elkövetkező években a Facebook rendkívüli bevételeket fog termelni és be fog vezetni egy új szórakoztató terméket, csak találgatni lehet mi lesz az, de lehet megpróbálja megteremteni a virtuális létet, mikor a lakásból ki sem mozdulva elmehetünk kirándulni bárhova, bevásárolgatunk, vagy egy, egy Forma’ versenyre beülhetünk bármelyik kocsi volánja mögé.

Találgassanak vagy szóljanak hozzá!

242145_whatsapp-dan-facebook_663_382

Facebook mobil?

facebook_future

Saját bankkártya?

facebook-search-featured-11
A Google kereső helyett

 

A futureoffacebook.com oldalán fent van egy 6 részes sorozat, hogy változtatta meg az életünk a közösségi média.

0 válaszok

Szólj hozzá

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.