thumb_webshop

Webshopot akarok, de melyiket válasszam?

Szeretnék egy webshopot! – ezzel fordult hozzám az ismerős. Én elmondtam a lehetőségeket, pro, kontra és ő meg kiválasztotta azt amiről azt hitte, hogy megfelelő lesz. Választását semmi logikus magyarázat nem támasztotta alá, és az utolsó pillanatig igyekeztem lebeszélni róla, és nem az üzleti érdekek vezéreltek benne. Az vezérelt csak, hogy öt év múlva azt mondja, hogy köszönöm, jól választottam és ennek a vállalkozások látta a hasznát.

webshop1

A nagy kérdés, melyiket válasszam?

Ha a döntés megszületett, hogy kell egy webshop vagy akár a teljes vállalkozásomat egy webshopra szeretném építeni, először legyünk vele tisztában, hogy a döntésünk megpecsételheti vállalkozásunk sikerét vagy ítélheti kudarcra azt. Ha döntöttem valamelyik mellett, az nem egy évre fog szólni, és nem is kettőre. Később már nem egyszerű módosítanom, vagy egy másikat kiválasztanom, lehet ez azt jelenti, kezdhetem az egészet elölről. A nagy kérdés az, melyik az a webáruház amely most és öt év múlva is kiszolgálja igényeimet.

Milyen lehetőségeim vannak?

  • Webshopokat forgalmazó cégek
  • Tartalomkezelők bővítményei
  • Webshop fejlesztő cégek
  • Elektronikus plázák, piacok

Nem fogom teljes részletességében elemezni a felsoroltakat, csak a főbb tulajdonságaikat nézzük meg.

webshop2

Webshopokat forgalmazó cégek

A webshopexperts.hu több megoldást kínál, egy részről a mikro- és kisvállalkozásoknak (Shoprenter), valamint nagykereskedőknek és gyártóknak (PartnerBolt). A www.shoprenter.hu egy bérelhető webáruház, ahol három szintet különböztetnek meg, annak függvényében kinek mik az igényei. 14 napos demo után el lehet dönteni a vásárlását. Kezdő ára 4.990.-+ÁFA

A shopmasters.hu hasonlóan az előbbi céghez, többféle konstrukciót kínál a legegyszerűbbtől a teljesen egyedi webáruházig mindent. A kezdő ár teljes fizetésnél 249.000.- ÁFA vagy havi bérlés 5.900-Ft +ÁFA Az egyes modulokat külön is meg lehet rendelni plusz összegekért.

A boltaneten.hu ingyen üzemeltethetünk webshopot, viszont reklámot helyez el a szolgáltató az oldalunkon, valamint az ő aldomainjét használhatjuk. Havi díj ellenében 1000 Ft+ÁFA az oldalunk mentesülhet a reklámoktól is. Egyszerű a grafikája, de jól használható.

Talán ide rakhatjuk a wix.com weblapszerkesztő szolgáltatásait is, akik kész modulként forgalmazzák a webshopot, és több száz kész sablon közül választhatjuk ki a legmegfelelőbbet.

Akinek csak azért kell a webshop, mert a szomszédnak is van, válasszon ilyet. Sosem fogja a magáénak érezni,  könnyű elindítani, és üzemeltetni, bármilyen további fejlesztés plusz pénzbe kerül, és a fontosabb funkciók leginkább csak a legdrágább előfizetéssel érhetőek el, világpiaci trendeket lassan követi.

Tartalomkezelők bővítményei

A három legnépszerűbb tartalomkezelők a WordPress, Drupal és a Joomla. Rengeteg plugin szolgálja a webáruház működését amelyek közül léteznek ingyenes verziók és fizetősek is. A legújabb trendeket is képesek kiszolgálni rögtön a megjelenésük után, értem itt pl. az affiliate programok támogatását és hasonlóakat.
A legnépszerűbb ilyen webshop kiegészítő a woocommerce, melynek magyar verziója teljes megoldást kínál annak üzemeltetéséhez.
Nyílt szabványról révén szó, bárki fejleszthet hozzá modulokat, és több ezer közül tallózhatunk, minden igényt kiszolgálva. A felsorolt tartalomkezelők ingyenesek, de a profibb sablonokért már fizetni kell, de egy jól felépített webáruház, és weboldal páros elérhető már 200.000.-Ft körül.

Három millió webshop tulajdonos csak nem tévedhet. Bátran ajánlom mindenkinek, a kedvező költségek és teljes funkcionalitása miatt is.

Webshop fejlesztő cégek

Teljesen egyedi webáruház fejlesztésénél érdemes rájuk bízni a munkát. A megvalósítás után már a felhasználó tartja karban a termék kínálatot és lehetőség nyílik a vállalat irányítási rendszer kapcsolatárai is. Ez jóval könnyebbé teheti a szükséges logisztikai, pénzügyi folyamatokat is. Sajnos a teljes rendszer , illetve a meglévő rendszerekbe való integrálás, hosszadalmas lehet, a rendszer bonyolultságától függően. A legegyszerűbb rendszerek árai 200.000 forinttól indulnak és a költségek a milliós összegek sem ritkák. A nagy hátránya az egyedi fejlesztés, illetve a cégünk webáruháza kiszolgáltatott helyzetben lehet a fejlesztő cégnek.

Aki kényelmesen szeretné rábízni áruházát egy külső cégre, de az online értékesítés nem a fő értékesítési csatornája. Egyedi kereskedelmi rendszere nem fér bele az eddig felsoroltakba.

Elektronikus plázák, piacok

Ide tehetjük az addel.hu vagy a grando.hu szolgáltatásait is, de lassan a vatera.hu vagy az olx.hu, de a jofogas.hu is kezd plaza jelleget ölteni és több szolgáltatást kínálni. Pont a cikk írása közben költözik a grando a vatera honlapjára, amiből látszik, hogy mindegyik cég igyekszik átfogni a forgalmazás teljes árukínálatát. Ezekben az áruházakban a mindent egy helyen elv érvényesül. Termékeinket kínálhatjuk akár itt is, a forgalomról és a marketingről az üzemeltető gondoskodik. A fizetési konstrukciók mindegyik áruházban egyediek, a fix díjastól az értékesítési jutalékig.

Egy pár termék használatánál kedvező lehet, de a termék és forgalmazó nem kapcsolódik cégunkkel, amelynek komoly marketingértéke lehet.

Kérdések a webshop indulásakor

  • Mit forgalmazok?
  • Előre látható forgalom.
  • Értékesítési csatornák.
  • Vásárlói közösség.
  • Marketing támogatás
  • Értékesítés költsége
  • Garanciális feltételek

 

Mit forgalmazok?
Bizonyos termékeknél mint könyv, audió termékek, informatikai termékek egy része, az online értékesítés megfelelő forgalmazást tesz lehetővé. A terméket a vásárló nem feltétlen akarja megnézni, kipróbálni, tudja mit fog kapni, ismert számára. A termék visszavásárlási garancia lehetőséget teremthet még a bizalom megnyerésében, de bizonyos termékek, termékcsoportok nem értékesíthetők online. Akár a termék szavatossága miatt is fennállhat ez.

Előre látható forgalom.
A forgalmazás volumene is meghatározza az alkalmazott technológiát. illetve a használt rendszert, adatbázist. Nincs annál kellemetlenebb mondjuk mikor a kasszánál egyszer csak kiürül a kosarunk, a rendszer elégtelensége miatt. Vagy mikor több terméknél az egyik rendelését nem támogatja a rendszer. Például legutóbbi személyes tapasztalat, gumi és felni rendelésekor két megrendelést kell feladni, külön számlázással, ami nekem nem egyértelmű, hogy lesz belőle kész felni, gumival. Ki fogja tudni, hogy én azt szeretném?
A nagy termékkínálat mellett a kényelmes üzemeltetés és használat is fontos szempont lehet, hiszen az élő munkának ugyanúgy meg van a költsége.

Értékesítési csatornák.
A meglévő értékesítési csatornákat szeretném bővíteni az online forgalmazással, vagy a teljes forgalmazás online szeretném kezelni. Hogy tereljem át a partnereimet a kényelmesebb online rendszerre, illetve a vásárlóim mennyire hajlandóak erre? Milyen kedvezményekkel érdemes átcsábítanom őket az internetes oldalaimra? Kell-e az online forgalmazás mellett más értékesítési csatornáin miatt, back office-t üzemeltetnem?

Vásárlói közösség.
Érdemes-e a vásárlói közösségekre hagyatkoznom a forgalmazás során, vagy a későbbiekben szeretnék-e ennek segítségével plusz vásárlókhoz jutni. Ilyen vásárlói közösség például a Lyoness

Marketing támogatás
Webárúházam milyen marketingtámogatás mellett fog üzemelni? Milyen SEO stratégiám van, és hogy fogom majd az oldalaimat népszerűsíteni? Rendkívül népszerű a különböző affiliate programok vagy jutalékos rendszerű partnerség. És a fő kérdés a marketing összegek leghatékonyabb felhasználása a forgalom érdekében.

Értékesítés költsége
A termék teljes ráfordítási költsége a vásárlás létrejöttéhez. Az optimális raktározási költségek, marketing költségek, logisztikai költségek és minden egyéb költség is meghatározhatja melyik webáruházat érdemes választanom. Mindegyiknek van előnye és hátránya is.

Garanciális feltételek
Milyen garanciális feltételeket kell biztosítanom termékemhez a vásárlói bizalom elnyeréséhez. Gondoljunk itt a ruhavásárlásra, vagy akár a pénz visszafizetési garanciákra.

További kérdéseivel keressen minket bizalommal elérhetőségeink valamelyikén.

0 válaszok

Szólj hozzá

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.